BIG.NINE 3000
	
								KOLEKCJA 2018
				
				
							KOŁA
										29"
					
									Specyfikacja
RAMA
RAMA
											CARBON / Big 9 BC lite CF3 boost PF
										ROZMIAR RAMY
											S(15"), M(17"), L(19"), XL(21"), XXL(23")
										KOLOR
											BLACK (SILVER)
										WIDELEC
											Manitou Machete Comp 29, sk.100mm, oś 15x100, tapered, manetka blokady skoku
										NAPĘD
PRZEŁOŻENIA
											11
										PRZERZUTKA TYŁ
											Shimano SLX Shadow
										MANETKA TYŁ
											Shimano SLX SL-M7000
										MECHANIZM KORBOWY
											Shimano SLX M7000 30 boost
										KASETA
											Sunrace CSMX80.EA5R.OS0 11-50
										WAGA
WAGA (kg)
											11,3
										KOŁA
ROZMIAR KÓŁ
											29"
										PIASTA PRZÓD
											FoBearing Cen 15-100
										PIASTA TYŁ
											Shimano Deore-12 cen boost
										OBRĘCZE
											Merida Big Nine comp CC
										OPONA PRZÓD
											Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana
										OPONA TYŁ
											Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana
										KOMPONENTY
HAMULEC PRZÓD
											Shimano M315 
										HAMULEC TYŁ
											Shimano M315 
										KIEROWNICA
											Merida Expert CC, szerokość 720mm, płaska
										MOSTEK
											Merida Expert, średnica 31.8mm, -6°
										SIODŁO
											Merida Sport
										SZTYCA
											MERIDA comp SB0 30.9mm
										Specyfikacja i cena rowerów prezentowanych na stronie może się różnić od dostępnych w sprzedaży. 
Towar prezentowany na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Merida Polska wymaga aby rower dostarczony do klienta przez sprzedawcę był w pełni gotowy do jazdy. W związku z tym możliwy jest tylko odbiór osobisty w naszej sieci sprzedaży.
					Towar prezentowany na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Merida Polska wymaga aby rower dostarczony do klienta przez sprzedawcę był w pełni gotowy do jazdy. W związku z tym możliwy jest tylko odbiór osobisty w naszej sieci sprzedaży.
Geometria
 
			Technologia
 
			SMART ENTRY
								
								Wewnętrzne prowadzenie przewodów doprowadzone do perfekcji. Nasz system pozwala zablokować je pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie musisz się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa stanie się wyboista. Ponieważ wloty przewodów są w tym systemie całkowicie wymienne, jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
							 
			INTERNAL CABLE ROUTING
								
								Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
							 
			FLEX STAY
								
								Specjalne ukształtowanie rur tylnego widelca lepiej tłumi wibracje i poprawia komfort jazdy. Wygodę zapewniają także karbonowe włókna tworzące rury. To rozwiązanie zapewnia również optymalne przeniesienie siły pedałowania.
							 
			NANO MATRIX CARBON
								
								Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia oraz lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.
							 
			AWS – ANTI WRINKLE SYSTEM
								
								Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.
							 
			X-TAPER HEADTUBE
								
								Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
							 
			CHAINSTAY POST MOUNT DISC
								
								Bezpośrednie mocowanie hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. Rozwiązanie to dobrze chroni hamulec przed wpływami zewnętrznymi i poprawia rozkład sił hamowania. Dodatkową korzyścią jest wewnętrzne prowadzenie przewodów, które schludnie docierają do hamulca poprzez dolne rury tylnego trójkąta.
							 
			DI2 READY
								
								Rozwiązanie, które pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano. Charakteryzuje się on dużą niezawodnością i wydajną, bezproblemową obsługą. Rowery i ramy z symbolem „Di2 Ready” są optymalnie przygotowane do wykorzystania tej technologii, łącznie z możliwością montażu baterii w sztycy bądź wewnątrz rury sterowej.
							 
			THROUGH AXLE 15-100
								
								Osie thru-axle 15mm dają wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną, zapewniają też niezmienne położenie tarczy hamulcowej względem zacisku i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. W przeciwieństwie do rozwiązań typu quick release, pozycja koła jest tu zawsze w 100% niezmienna.
							 
			BOOST STANDARD THROUGH AXLE 12-148
								
								Nowy standard piast (Boost) o szerokości 148 mm z tyłu, większej niż w tradycyjnych piastach. Uzyskany dzięki temu standardowi bardziej płaski kąt szprych zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koła. Z owoców tej zmiany korzystają szczególnie rowery z kołami 29”.
							 
			REMOTE LOCKOUT
								
								Blokada amortyzatora przedniego lub tylnego za pomocą dźwigni na kierownicy. Pozwala na optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowania terenu.
							

























