eBIG.TOUR 9.500 
	
								KOLEKCJA 2018
				
				
							KOŁA
										29"
					
									Specyfikacja
RAMA
RAMA
											ALU / eBig.Tour
										ROZMIAR RAMY
											M(44), L(48), XL(52) [cm]
										KOLOR
											MET. RED/BLACK
										WIDELEC
											Suntour Raidon-XC-AIR-LOR 29 100
										NAPĘD
PRZEŁOŻENIA
											10
										JEDNOSTKA NAPĘDOWA
											Engine [E6002KL]
										BATERIA
											Battery E8010 500Wh
										WYŚWIETLACZ
											Shimano
										PRZERZUTKA TYŁ
											Shimano Deore Shadow+
										MANETKA TYŁ
											Shimano Deore
										MECHANIZM KORBOWY
											Shimano CRE60 38 DCG
										KASETA
											Shimano CS-HG50-10 11-42
										KOŁA
ROZMIAR KÓŁ
											29"
										PIASTA PRZÓD
											Shimano Deore 15 cen
										PIASTA TYŁ
											Shimano Deore cen
										OBRĘCZE
											Merida Big Nine comp CC
										OPONA PRZÓD
											Maxxis Ikon 29 2.2 zwijana + EXO Protection 
										OPONA TYŁ
											Maxxis Ikon 29 2.2 zwijana + EXO Protection 
										KOMPONENTY
HAMULEC PRZÓD
											Shimano M315
										HAMULEC TYŁ
											Shimano M315-J
										KIEROWNICA
											Merida Expert OS 720 R10
										MOSTEK
											Merida Expert OS 17 
										SIODŁO
											Crossway comfort 
										SZTYCA
											Merida Expert SB0 30.9
										STOPKA
											Massload K-mount Alloy
										Specyfikacja i cena rowerów prezentowanych na stronie może się różnić od dostępnych w sprzedaży. 
Towar prezentowany na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Merida Polska wymaga aby rower dostarczony do klienta przez sprzedawcę był w pełni gotowy do jazdy. W związku z tym możliwy jest tylko odbiór osobisty w naszej sieci sprzedaży.
					Towar prezentowany na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Merida Polska wymaga aby rower dostarczony do klienta przez sprzedawcę był w pełni gotowy do jazdy. W związku z tym możliwy jest tylko odbiór osobisty w naszej sieci sprzedaży.
Geometria
			Technologia
			SMART ENTRY
								
								Wewnętrzne prowadzenie przewodów doprowadzone do perfekcji. Nasz system pozwala zablokować je pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie musisz się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa stanie się wyboista. Ponieważ wloty przewodów są w tym systemie całkowicie wymienne, jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
							
			INTERNAL CABLE ROUTING
								
								Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
							
			X-TAPER HEADTUBE
								
								Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
							
			PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINIUM
								
								Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o bardzo złożonym kształcie. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram.
							
			SMOOTH WELDING
								
								Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywności ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
							
			CHAINSTAY POST MOUNT DISC
								
								Bezpośrednie mocowanie hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. Rozwiązanie to dobrze chroni hamulec przed wpływami zewnętrznymi i poprawia rozkład sił hamowania. Dodatkową korzyścią jest wewnętrzne prowadzenie przewodów, które schludnie docierają do hamulca poprzez dolne rury tylnego trójkąta.
							
			DI2 READY
								
								Rozwiązanie, które pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano. Charakteryzuje się on dużą niezawodnością i wydajną, bezproblemową obsługą. Rowery i ramy z symbolem „Di2 Ready” są optymalnie przygotowane do wykorzystania tej technologii, łącznie z możliwością montażu baterii w sztycy bądź wewnątrz rury sterowej.
							
			THROUGH AXLE 15-100
								
								Osie thru-axle 15mm dają wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną, zapewniają też niezmienne położenie tarczy hamulcowej względem zacisku i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. W przeciwieństwie do rozwiązań typu quick release, pozycja koła jest tu zawsze w 100% niezmienna.
							
			BOOST STANDARD THROUGH AXLE 12-148
								
								Nowy standard piast (Boost) o szerokości 148 mm z tyłu, większej niż w tradycyjnych piastach. Uzyskany dzięki temu standardowi bardziej płaski kąt szprych zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koła. Z owoców tej zmiany korzystają szczególnie rowery z kołami 29”.
							
			K-MOUNT DROP-OUT
								
								Mocowanie na dolnej rurze tylnego trójkąta, które pozwala przykręcić podpórkę dwiema śrubami. Zintegrowana konstrukcja zapewnia optymalną sztywność podczas hamowania.
							
			F-MOUNT
								
								Przystosowanie do szybkiego i łatwego zamocowania błotników.
							
			C-MOUNT
								
								Przystosowanie do szybkiego i łatwego zamocowania bagażnika.
							
			LOCKOUT
								
								Blokada amortyzatora przedniego lub tylnego za pomocą dźwigni na jego obudowie. Pozwala na optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowania terenu.
							


