Przejdź na nową stronę

TESTY ROWERÓW

2016-05-10

Warp TRI 5000 doceniony przez „Triathlon”

Merida Warp TRI 5000 została dobrze oceniona przez magazyn „Triathlon” wydawany przez redakcję popularnego „bikeBoardu”. „To model, który dobrze spisze się na długich dystansach dzięki możliwości ustawienia wysokiej, wygodnej pozycji” – czytamy w podsumowaniu testu.


Wydawany przez „bikeBoard” magazyn „Triathlon” przedstawił zestawienie popularnych rowerów triathlonowych w przedziale cenowym od 14 do 17 tys. zł. Znalazła się wśród nich dostępna w Polsce Merida Warp TRI 5000. Rower można sprawdzić na trasie, biorąc udział w testach Merida Polska. Dotyczące ich szczegółowe informacje znajdują się na www.rowerymerida.pl/testy.

Każdy, kto zamierza starty w zawodach triathlonowych brać na poważnie, z pewnością odczuje różnicę między jazdą klasycznym rowerem szosowym a modelem przygotowanym specjalnie do walki z czasem. „Nasze badania wykazały, że ten sam zawodnik jadący na dystansie ½ IM triathlonówką, może dojechać na T2 o kilkanaście minut szybciej niż gdyby jechał na rowerze szosowym!” – zauważa Kuba Chryczyk. Sprawdził on rowery z zestawienia pod kątem kół, geometrii, elementów poprawiających dynamikę i dopasowanie, które wg redakcji „Triathlonu” jest „najważniejszym elementem całej układanki”.
 
Dopasowanie
 
„Merida ma obracane jarzmo, dzięki czemu można uzyskać zarówno dodatni, jak i ujemny offset […]” – pisze Kuba Chryczyk, według którego Warp TRI 5000 zapewnia „komfort na długich dystansach”. Poniżej znajdują się informacje techniczne dotyczące wymiarów mających wpływ na dopasowanie triathlonowego modelu Meridy (rozmiar M/L):

- wysokość padów (min.-maks.): 60 mm (o mm podkładek),
- wysokość kierownicy (min.-maks): 875/890 mm (35 mm),
- mostek: 100 mm,
- zasięg wysięgników (min.-maks.): 175-310 mm,
- rotacja padów: tak,
- rozstaw padów (min.-maks.): 215-260 mm,
- szerokość kierownicy: 420 mm,
- rozstaw wysięgników (min.-maks.): 90-135 mm ,
- regulacja padów (przód-tył, min.): 45 mm.
 
Zdaniem Kuby Chryczyka duży wpływ na możliwości dopasowania roweru ma kształt i wysokość główki ramy. „Merida ma specjalne podkładki, które wpisują się w kształt główki. Są szerokie i wysokie, dzięki czemu nie zaburzają aerodynamiki i mogą mocno podnieść kokpit” – czytamy w „Triathlonie”. Autor recenzji zauważa, że wszystkie rowery z zestawienia pozwalają na łatwe i samodzielne regulacje i czynności serwisowe.


 
Aerodynamika
 
„Każdy z prezentowanych rowerów ma sporo rozwiązań poprawiających aerodynamikę. Rozbudowany węzeł główki wyróżnia m.in. ramę Meridy” – pisze Kuba Chryczyk. Warp TRI 5000 ma najwyższe obręcze kół z całego zestawienia: 35 mm. Nie tylko one wpływają na skuteczną walkę z oporami powietrza. „Kokpit Meridy pozwala w szerokim zakresie sterować ustawieniem padów i wysięgników. Może pochwalić się też największym (razem z Argonem 18) zakresem regulacji kąta podsiodłowego” – zauważa tester. Kolejnym rozwiązaniem wpływającym na poprawę aerodynamiki Warp TRI 5000 jest tylny hamulec umieszczony pod suportem. Pozostałe można sprawdzić, zapoznając się z rozwiązaniami technologicznymi zastosowanymi w rowerze (kliknij).
 
Podsumowanie

„Merida Warp TRI 5000 to model, który dobrze spisze się na długich dystansach dzięki możliwości ustawienia wysokiej, wygodnej pozycji. Jarzmo o dużym zakresie regulacji wspiera uniwersalność zastosowań. Klasyczne hamulce są łatwe w regulacji, a integracja nie powinna deprymować użytkownika. Jedyny rower z wąskimi oponami 23 mm, co odbije się na komforcie jazdy. Na szczęście profil ma 35-mm stożek, co poprawia właściwości aero” – pisze w końcowych wnioskach Kuba Chryczk.
 
Poniżej znajdują się najważniejsze, zdaniem redakcji „Triathlonu”, cechy Meridy Warp TRI 5000:
 
„ - duży zakres regulacji kokpitu,
- duży zakres regulacji kąta podsiodłowego,
- koła ze stożkiem 35 mm,
- triathlonowe siodło o klasycznej budowie,
- opony 23C”.

***
Zachęcamy do zapoznania się ze specyfikacją i geometrią Warp TRI 5000, a także zastosowanymi w rowerze technologiami (kliknij).  

Polecamy również artykuł "Warp TRI - urywaj cenne sekundy" dotyczący szczegółów technologicznych triathlonowych rowerów Merida (kliknij).