ALL MOUNTAIN: ONE-FORTY
widelec 140mm
damper 140 mm
Duży zakres pracy zawieszenia (140 mm) zapewnia mnóstwo wrażeń podczas podróży po szlakach i gwarantuje rezerwy sił na pokryte przeszkodami podjazdy oraz szybkie zjazdy. Jednocześnie rama górskiego roweru z pełnym zawieszeniem ONE-FORTY – dostępna w wersji z ultralekkiego karbonu lub solidnego aluminium – pochłania wstrząsy w stopniu wystarczającym do bezpiecznego pokonania spadków terenu. Niska waga całkowita, kinematyka z neutralnym układem przeniesienia napędu, plus – w zależności od modelu – obniżane widelce zawieszenia
umożliwiają bezproblemową jazdę w każdych warunkach. ONE-FORTY osiąga parametry idealne dla wszystkich rowerzystów, którzy jadąc przez Alpy, chcą czegoś więcej niż tylko dużej mocy podczas zjazdów.

ROWERY GÓRSKIE
mtb suspension
mtb suspension
MARATHON/ TOUR: ONE-TWENTY
widelec: 120mm
damper: 120mm
Nasza druga premiera w roku 2012 wykonana jest z aluminium. Geometria i kinematyka 120 mm ONE-TWENTY z pełnym zawieszeniem, zostały całkowicie skorygowane. Dzięki jeszcze lepszemu wykorzystaniu zakresu pracy zawieszenia, zrobiliśmy kolejny krok w kierunku uniwersalnej idei roweru długodystansowego. Ten górski model sportowy charakteryzuje się nieco bardziej płaskimi kątami i ramą, która sprawia wrażenie większej. Jednocześnie wersja karbonowa ONE-TWENTY Carbon (wprowadzona już w 2011 r.) wciąż zachwyca swoją naturą zorientowaną przede wszystkim na napęd.
Nie tylko dzięki doskonałej wadze ramy (2080 g razem z amortyzatorami!) ten dwukołowiec to idealny wybór na trudne technicznie maratony lub długodystansowe rajdy, aż po podróże przez Alpy.
widelec: 120mm
damper: 120mm
Nasza druga premiera w roku 2012 wykonana jest z aluminium. Geometria i kinematyka 120 mm ONE-TWENTY z pełnym zawieszeniem, zostały całkowicie skorygowane. Dzięki jeszcze lepszemu wykorzystaniu zakresu pracy zawieszenia, zrobiliśmy kolejny krok w kierunku uniwersalnej idei roweru długodystansowego. Ten górski model sportowy charakteryzuje się nieco bardziej płaskimi kątami i ramą, która sprawia wrażenie większej. Jednocześnie wersja karbonowa ONE-TWENTY Carbon (wprowadzona już w 2011 r.) wciąż zachwyca swoją naturą zorientowaną przede wszystkim na napęd.
Nie tylko dzięki doskonałej wadze ramy (2080 g razem z amortyzatorami!) ten dwukołowiec to idealny wybór na trudne technicznie maratony lub długodystansowe rajdy, aż po podróże przez Alpy.
mtb suspension
XC RACE/ MARATHON: NINETY-NINE
widelec: 100mm
damper: 99mm
W przypadku technicznego toru XC lub krótkiego dystansu maratonu, kluczem do sukcesu jest 2x10! Większość kolarzy wyścigowych korzysta z dwu tarczowych korb, żeby zyskać przewagę nad konkurencją. Opracowany we współpracy z zawodowymi kolarzami z naszego MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM model NINETY-NINE z roku modelowego 2012, był systematycznie optymalizowany w celu osiągnięcia parametru 2x10. Całkowicie blokowana (w razie potrzeby) rama sprawia, że ten ultralekki i ultrasztywny rower to bezkompromisowa wyścigowa rakieta – z agresywnym sprintem i neutralnym układem przeniesienia napędu charakteryzującym się dużą wrażliwością zawieszenia pozwalającą uzyskać maksymalną trakcję w trybie otwartym. Ta premiera MERIDY na rok 2012 jest dostępna
w wersji karbonowej i aluminiowej.
widelec: 100mm
damper: 99mm
W przypadku technicznego toru XC lub krótkiego dystansu maratonu, kluczem do sukcesu jest 2x10! Większość kolarzy wyścigowych korzysta z dwu tarczowych korb, żeby zyskać przewagę nad konkurencją. Opracowany we współpracy z zawodowymi kolarzami z naszego MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM model NINETY-NINE z roku modelowego 2012, był systematycznie optymalizowany w celu osiągnięcia parametru 2x10. Całkowicie blokowana (w razie potrzeby) rama sprawia, że ten ultralekki i ultrasztywny rower to bezkompromisowa wyścigowa rakieta – z agresywnym sprintem i neutralnym układem przeniesienia napędu charakteryzującym się dużą wrażliwością zawieszenia pozwalającą uzyskać maksymalną trakcję w trybie otwartym. Ta premiera MERIDY na rok 2012 jest dostępna
w wersji karbonowej i aluminiowej.
mtb suspension
XC RACE/ MARATHON: NINETY-SIX
widelec: 100mm
damper: 96mm
Dotychczas to NINETY-SIX uznawany był za punkt odniesienia na trasach Pucharu Świata. Teraz pałeczkę przejmuje model NINETY-NINE. Jednak nadal, również w 2012 r., istnieją powody, żeby wybrać ten
niezmiernie lekki i sztywny rower wyścigowy z pełnym zawieszeniem, NINETY-SIX. Tam, gdzie trasa wymaga trzech tarcz z przodu, dzięki odpowiednio dopracowanej kinematyce tego modelu, ulubieniec zespołu MULTIVAN MERIDA, Ralph Neaf, jest wciąż nie do pokonania. NINETY-SIX jest wyścigowy, agresywny i wyposażony w całkowicie blokowaną ramę (jeśli istnieje taka potrzeba). Rower ten pozostaje w pełni karbonową rakietą i zapewnia rezerwy mocy dzięki doskonałej reakcji.
widelec: 100mm
damper: 96mm
Dotychczas to NINETY-SIX uznawany był za punkt odniesienia na trasach Pucharu Świata. Teraz pałeczkę przejmuje model NINETY-NINE. Jednak nadal, również w 2012 r., istnieją powody, żeby wybrać ten
niezmiernie lekki i sztywny rower wyścigowy z pełnym zawieszeniem, NINETY-SIX. Tam, gdzie trasa wymaga trzech tarcz z przodu, dzięki odpowiednio dopracowanej kinematyce tego modelu, ulubieniec zespołu MULTIVAN MERIDA, Ralph Neaf, jest wciąż nie do pokonania. NINETY-SIX jest wyścigowy, agresywny i wyposażony w całkowicie blokowaną ramę (jeśli istnieje taka potrzeba). Rower ten pozostaje w pełni karbonową rakietą i zapewnia rezerwy mocy dzięki doskonałej reakcji.
hardtail
TWENTY NINE: BIG.NINE
Dwie wersje TWENTY-NINE Lite, zeszłorocznej premiery MERIDY w kategorii rowerów 29”, odniosły więcej niż sukces. Od sezonu 2012
r. nasza rodzina BIG.NINE składa się z modeli, które obejmują wszystkie obszary jazdy górskiej „na dużych kołach”: od niezwykle lekkiego i sztywnego modelu BIG.NINE Carbon (który jest już pomyślnie używany przez MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM), do naszego BIG.NINIE Lite z identycznymi cechami wyścigowymi. Wszyscy kolarze jeżdżący na rowerach 29” korzystają z lepszej trakcji, lepszego komfortu i niezwykłej stabilności podczas jazdy. To samo odnosi się do naszego wyjątkowego roweru na długie dystanse BIG.NINE TFS, który doskonale nadaje się także do codziennego użytkowania. Wszystkie wersje BIG.NINE oferują 100-milimetrowy zakres pracy zawieszenia – z funkcją blokowania i obniżenia w zależności od modelu.
Dwie wersje TWENTY-NINE Lite, zeszłorocznej premiery MERIDY w kategorii rowerów 29”, odniosły więcej niż sukces. Od sezonu 2012
r. nasza rodzina BIG.NINE składa się z modeli, które obejmują wszystkie obszary jazdy górskiej „na dużych kołach”: od niezwykle lekkiego i sztywnego modelu BIG.NINE Carbon (który jest już pomyślnie używany przez MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM), do naszego BIG.NINIE Lite z identycznymi cechami wyścigowymi. Wszyscy kolarze jeżdżący na rowerach 29” korzystają z lepszej trakcji, lepszego komfortu i niezwykłej stabilności podczas jazdy. To samo odnosi się do naszego wyjątkowego roweru na długie dystanse BIG.NINE TFS, który doskonale nadaje się także do codziennego użytkowania. Wszystkie wersje BIG.NINE oferują 100-milimetrowy zakres pracy zawieszenia – z funkcją blokowania i obniżenia w zależności od modelu.
hardtail
CARBON HARDTAILS: O.NINE
Nasza najważniejsza wersja na rok 2012, rower mistrza świata José Antonio Hermidy, zawodowego kolarza MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM, dumnie prezentuje kolory tęczy UCI. Model został również delikatnie zmodyfikowany. W nowym sezonie oferujemy dwie opcje ramy: seria „Superlite” oraz nieco tańsza „Pro” o wadze ok. 1000 g. Wszystkie trzy karbonowe hardtaile na rok 2012 posiadają 100-milimetrowy zakres pracy przedniego zawieszenia z wygodną blokadą uruchamianą na kierownicy. Widelec wersji topowej można
obniżyć nawet o 20 mm, co zapewnia jeszcze większy nacisk na przednie koło podczas stromych podjazdów.
Nasza najważniejsza wersja na rok 2012, rower mistrza świata José Antonio Hermidy, zawodowego kolarza MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM, dumnie prezentuje kolory tęczy UCI. Model został również delikatnie zmodyfikowany. W nowym sezonie oferujemy dwie opcje ramy: seria „Superlite” oraz nieco tańsza „Pro” o wadze ok. 1000 g. Wszystkie trzy karbonowe hardtaile na rok 2012 posiadają 100-milimetrowy zakres pracy przedniego zawieszenia z wygodną blokadą uruchamianą na kierownicy. Widelec wersji topowej można
obniżyć nawet o 20 mm, co zapewnia jeszcze większy nacisk na przednie koło podczas stromych podjazdów.
hardtail
SPORT
MATTS LITE/ MATTS TFS
Nasze „sportowe” hardtaile zostały zainspirowane geometrią wyścigową karbonowej rakiety z górnej półki MERIDA O.NINE. Jest to najlepszy wybór dla kolarzy i rowerzystów długodystansowych, szukających aluminiowego roweru z nastawieniem na napęd. Wszystkie wersje na rok 2012 wytwarzone są z wysokiej jakości aluminium „Racelite 61” lub „Prolite 66”. Ponadto, nasze rowery Lite i TFS wzbogacone są o takie rozwiąznia jak: technologia „Smooth Welding” (zapewniająca precyzyjne i gładkie spawy), wyrafinowany lakier i blokowane zawieszenie ze 100-milimetrowym zakresem pracy. Modele zostały wyposażone w hamulce tarczowe; dostępne są również wersje z lekkim hamulcem typu V.
MATTS LITE/ MATTS TFS
Nasze „sportowe” hardtaile zostały zainspirowane geometrią wyścigową karbonowej rakiety z górnej półki MERIDA O.NINE. Jest to najlepszy wybór dla kolarzy i rowerzystów długodystansowych, szukających aluminiowego roweru z nastawieniem na napęd. Wszystkie wersje na rok 2012 wytwarzone są z wysokiej jakości aluminium „Racelite 61” lub „Prolite 66”. Ponadto, nasze rowery Lite i TFS wzbogacone są o takie rozwiąznia jak: technologia „Smooth Welding” (zapewniająca precyzyjne i gładkie spawy), wyrafinowany lakier i blokowane zawieszenie ze 100-milimetrowym zakresem pracy. Modele zostały wyposażone w hamulce tarczowe; dostępne są również wersje z lekkim hamulcem typu V.
hardtail
hardtail
ACTIVE: MATTS
Nasza rodzina MATTS to nie tylko zwykły sprzęt sportowy. Modele łączą w sobie różne aspekty: to lekkie hardtaile MTB zbudowane z wysokiej jakości aluminium „Racelite 6061”, ze 100-milimetrowym zakresem pracy zawieszenia. Są to więc solidne rowery długodystansowe, których umiarkowanie sportowa -geometria zapewnia przyjemność jazdy przez długie godziny. Rowery MATTS to również niezawodny partner na co dzień. Dzięki „K-Mount” oferują możliwość instalacji stopki i bagażnika. A nowa dolna rura o organicznym kształcie i mocniejsza rura sterowa (także nowej w 2012 r.) powodują, że rower MATTS to przede wszystkim pierwszorzędny rower - tak jak każda MERIDA.
Nasza rodzina MATTS to nie tylko zwykły sprzęt sportowy. Modele łączą w sobie różne aspekty: to lekkie hardtaile MTB zbudowane z wysokiej jakości aluminium „Racelite 6061”, ze 100-milimetrowym zakresem pracy zawieszenia. Są to więc solidne rowery długodystansowe, których umiarkowanie sportowa -geometria zapewnia przyjemność jazdy przez długie godziny. Rowery MATTS to również niezawodny partner na co dzień. Dzięki „K-Mount” oferują możliwość instalacji stopki i bagażnika. A nowa dolna rura o organicznym kształcie i mocniejsza rura sterowa (także nowej w 2012 r.) powodują, że rower MATTS to przede wszystkim pierwszorzędny rower - tak jak każda MERIDA.
hardtail
drakar
DRAKAR SPEED 26"
Rowery DRAKAR SPEED 26"- „MERIDA ENGINEERING TECHNOLOGY”, opracowano wspólnie z inżynierami Meridy.
Projekt ten, został opracowany tak, by odpowiadał obecnym standardom od strony technicznej jak i bezpieczeństwa. Rowery DRAKAR produkowane są (podobnie jak modele Meridy) zgodnie z najwyższymi standardami, testowane w najbardziej surowych warunkach laboratoryjnych, co gwarantuje ich solidność. DRAKAR-y wyraźnie różnią się w stosunku do rowerów z kolekcji Meridy, bardziej zorientowanymi na sport. Uwagę należy zwrócić na dobrze sprawdzone rozwiązania takie jak: rama oparta na rurach aluminiowych 6061 PROLITE, SHOTGUN DT tubing , zintegrowane stery OVERSIZE, wymienny hak przerzutki, osprzęt SHIMANO/SR Suntour czy widelce o skoku 100mm. Ramy przystosowane są do montażu błotników i bagażnika.
DRAKAR, posiada geometrię różniącą się znacznie od serii „aluminiaków” Meridy Matts/TFS/Lite. Nieco wyższa rura sterowa,
krótsza górna rura ramy oraz obniżony środek suportu pozwalają zająć dużo wygodniejszą, wyprostowaną pozycję. Jest to idealne rozwiązanie dla rowerzystów ceniących sobie relaks i swobodę na co dzień. DRAKAR jest stworzony z myślą, aby stosunek jakości do ceny był optymalny dla użytkownika.
Rowery DRAKAR SPEED 26"- „MERIDA ENGINEERING TECHNOLOGY”, opracowano wspólnie z inżynierami Meridy.
Projekt ten, został opracowany tak, by odpowiadał obecnym standardom od strony technicznej jak i bezpieczeństwa. Rowery DRAKAR produkowane są (podobnie jak modele Meridy) zgodnie z najwyższymi standardami, testowane w najbardziej surowych warunkach laboratoryjnych, co gwarantuje ich solidność. DRAKAR-y wyraźnie różnią się w stosunku do rowerów z kolekcji Meridy, bardziej zorientowanymi na sport. Uwagę należy zwrócić na dobrze sprawdzone rozwiązania takie jak: rama oparta na rurach aluminiowych 6061 PROLITE, SHOTGUN DT tubing , zintegrowane stery OVERSIZE, wymienny hak przerzutki, osprzęt SHIMANO/SR Suntour czy widelce o skoku 100mm. Ramy przystosowane są do montażu błotników i bagażnika.
DRAKAR, posiada geometrię różniącą się znacznie od serii „aluminiaków” Meridy Matts/TFS/Lite. Nieco wyższa rura sterowa,
krótsza górna rura ramy oraz obniżony środek suportu pozwalają zająć dużo wygodniejszą, wyprostowaną pozycję. Jest to idealne rozwiązanie dla rowerzystów ceniących sobie relaks i swobodę na co dzień. DRAKAR jest stworzony z myślą, aby stosunek jakości do ceny był optymalny dla użytkownika.