JAK WYBRAĆ ROWER
ZNAJDŹ IDEALNY ROWER DLA SIEBIE Z NASZĄ POMOCĄ >gdzie najczęściej jeździsz?
DLA KOGO SZUKASZ ROWERU?


TURYSTYKA
RELAKS
WYPRAWA
TEREN
REKREACJA
SPORT
WYSOKIE GÓRY
WYCZYN
RAMA | |
RAMA | One-Twenty Pro 7-D-Single BC A-Link (ALU) |
ROZMIAR RAMY | S, M, L |
KOLOR | MATT BLACK (PROCESS BLUE) |
WIDELEC | Fox 32 Float 650B CTD O/C remote-ready (1.5T, 15QR)- Evolution, skok 130 mm |
DAMPER | Fox Float CTD remote-factory |
NAPĘD | |
MANETKA | Shimano SLX ispec |
KORBY | Shimano SLX 38-24 |
KASETA | Shimano CS-HG50-10s 11-36 |
ŁAŃCUCH | KMC X10-10s |
KOŁA | |
ROZMIAR KÓŁ | 27,5" |
PIASTA P/T | Shimano Deore 15/cen 12 |
OBRĘCZE | DT Swiss 533D-27 |
DĘTKI | Ultralite-27.5 |
OPONA P/T | Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.25 TSC |
KOMPONENTY | |
HAMULEC P/T | Shimano SLX 180 cen |
KIEROWNICA | MERIDA pro OS 740 R12 |
MOSTEK | MERIDA pro Carbon 5 |
SIODŁO | Prologo Kappa 2 |
SZTYCA | KS SuperNatural SB0 31.6 |
PEDAŁY | XC pro alloy |

SMOOTH WELDING
Wygładzanie niektórych spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Dzięki ogromnemu doświadczeniu, technologie obróbki aluminium w Meridzie stoją na najwyższym poziomie.

INTERNAL CABLE
Prowadzenie linki tylnego hamulca, a w niektórych modelach także linki przerzutek, wewnątrz rur ramy. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem.

POST MOUNT DISC
Bezpośrednie mocowanie zacisku hamulca do ramy w systemie post-mount. Pozwala dopasować położenie zacisku do różnej wielkości tarczy przy pomocy adapterów. Dzięki temu rozwiązaniu hamulec może być lżejszy i łatwiejszy w ustawieniu.

HFS – HYDRO FORMING SYSTEM
Produkcja trójwymiarowo giętych rur ze stopu Prolite 66 za pomocą „hydroformowania”. Gorący olej wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz). Dzięki ogromnemu doświadczeniu, technologie obróbki aluminium w Meridzie stoją na najwyższym poziomie.

PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINIUM
Najwyższej jakości stop MERIDY wykonany z odpornego aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi.

X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1,5” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania – rower jest łatwiejszy w prowadzeniu i lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.

M.O.R.E. SUSPENSION
Konstrukcja ramy z pełną amortyzacją, która pozwala zachować stałą charakterystykę kinematyki zawieszenia oraz neutralność napędu, niezależnie od rozmiaru ramy (Merida Optimized Ride Engineering).

FLOAT LINK
Tylne zawieszenie z „pływającym” amortyzatorem. Dolne mocowanie dampera porusza się wraz z ugięciem zawieszenia i zapewnia dużą czułość i płynność pracy. Rozwiązanie to pozwala także na lepsze zoptymalizowanie charakterystyki zawieszenia. W praktyce tył z systemem Float Link daje wrażenie większego skoku niż w rzeczywistości.

GUIDED REMOTE
Technologia Guided Remote gwarantuje, że przewód zdalnej blokady jest idealnie poprowadzony w kierunku tylnego amortyzatora. To rozwiązanie nie tylko dobre technologicznie, ale też wizualnie. Dzięki temu pomysłowi, który został wykorzystany m.in. w nowym ONE-TWENTY, zostaje ograniczony niechciany ruch linki. Pozwala to zachować optymalną funkcję zdalnego sterowania w każdej sytuacji i uniknąć zadrapania ramy przez pancerz blokady.

REMOTE LOCKOUT
Blokada amortyzatora przedniego lub tylnego za pomocą dźwigni na kierownicy. Pozwala na optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowania terenu.

DOUBLE STOP
Tylne zawieszenie często powoduje problemy z linką przerzutek (np. zapętlenie, ścieranie/tarcie, niepożądane zmiany przełożeń), które powstają w związku z jego pracą. Dzięki podwójnemu oporowi poprzez specjalne rękawy (Double Stop) MERIDA utrzymuje pożądaną długość przewodu bez zmian.

DOWN TUBE EXIT
Duże wyjście linki (Down Tube Exit) ułatwia obsługę przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury.

12-142 THRU-AXLE
12-mm oś thru-axle w tylnym kole daje wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną, zapewnia też niezmienne położenie tarczy hamulcowej i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. W przeciwieństwie do rozwiązań typu quick-release, pozycja koła jest tu zawsze niezmienna.















































