JAK WYBRAĆ ROWER
ZNAJDŹ IDEALNY ROWER DLA SIEBIE Z NASZĄ POMOCĄ >gdzie najczęściej jeździsz?
DLA KOGO SZUKASZ ROWERU?


TEREN
REKREACJA
SPORT
WYSOKIE GÓRY
WYCZYN
RAMA | |
RAMA | One Eighty-D-Single VPP A-link R12 (ALU) |
ROZMIAR RAMY | M, L |
KOLOR | MATT BLACK (DARK GREY) |
WIDELEC | Marzocchi 888 CR, Ø 20 mm, skok 180 mm |
DAMPER | Rock Shox KAGE RC LM |
NAPĘD | |
MANETKA | -/Sram X3 Trigger shifter |
KORBY | FSA Step Up ISIS 36T |
KASETA | Sram PG820 11s 11-32 |
ŁAŃCUCH | KMC Z7-8s |
KOŁA | |
ROZMIAR KÓŁ | 26" |
PIASTA P/T | Bearing disc 20/12 |
OBRĘCZE | DT Swiss 533D-26 |
DĘTKI | Ultralite-26 |
OPONA P/T | Maxxis Minion DHR II 26X2.4 |
KOMPONENTY | |
HAMULEC P/T | Shimano M506 203 disc |
KIEROWNICA | Gravity light OS 760 R25 |
MOSTEK | Gravity Light direct |
SIODŁO | Velo VL-1318 |
SZTYCA | MERIDA pro H SB0 31.6 |
PEDAŁY | DH Comp |

SMOOTH WELDING
Wygładzanie niektórych spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Dzięki ogromnemu doświadczeniu, technologie obróbki aluminium w Meridzie stoją na najwyższym poziomie.

INTERNAL CABLE
Prowadzenie linki tylnego hamulca, a w niektórych modelach także linki przerzutek, wewnątrz rur ramy. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem.

POST MOUNT DISC
Bezpośrednie mocowanie zacisku hamulca do ramy w systemie post-mount. Pozwala dopasować położenie zacisku do różnej wielkości tarczy przy pomocy adapterów. Dzięki temu rozwiązaniu hamulec może być lżejszy i łatwiejszy w ustawieniu.

HFS – HYDRO FORMING SYSTEM
Produkcja trójwymiarowo giętych rur ze stopu Prolite 66 za pomocą „hydroformowania”. Gorący olej wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz). Dzięki ogromnemu doświadczeniu, technologie obróbki aluminium w Meridzie stoją na najwyższym poziomie.

PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINIUM
Najwyższej jakości stop MERIDY wykonany z odpornego aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi.

X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1,5” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania – rower jest łatwiejszy w prowadzeniu i lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.

VPK
Zawieszenie VPK (Virtual Pivot Kinematics – kinematyka wirtualnej osi): autorski projekt MERIDY tylnego zawieszenia z wirtualnym punktem obrotu. Zapewnia wyjątkową czułość i maksymalną neutralność napędu. Zawieszenie jest w pełni aktywne nawet podczas mocnego hamowania, a także ogranicza do minimum „bujanie” podczas pedałowania.

GUIDED REMOTE
Technologia Guided Remote gwarantuje, że przewód zdalnej blokady jest idealnie poprowadzony w kierunku tylnego amortyzatora. To rozwiązanie nie tylko dobre technologicznie, ale też wizualnie. Dzięki temu pomysłowi, który został wykorzystany m.in. w nowym ONE-TWENTY, zostaje ograniczony niechciany ruch linki. Pozwala to zachować optymalną funkcję zdalnego sterowania w każdej sytuacji i uniknąć zadrapania ramy przez pancerz blokady.

DOUBLE STOP
Tylne zawieszenie często powoduje problemy z linką przerzutek (np. zapętlenie, ścieranie/tarcie, niepożądane zmiany przełożeń), które powstają w związku z jego pracą. Dzięki podwójnemu oporowi poprzez specjalne rękawy (Double Stop) MERIDA utrzymuje pożądaną długość przewodu bez zmian.

DOWN TUBE EXIT
Duże wyjście linki (Down Tube Exit) ułatwia obsługę przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury.

12-142 THRU-AXLE
12-mm oś thru-axle w tylnym kole daje wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną, zapewnia też niezmienne położenie tarczy hamulcowej i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. W przeciwieństwie do rozwiązań typu quick-release, pozycja koła jest tu zawsze niezmienna.














































