CHARAKTERYSTYKA MODELI
ONE-FORTY – enduro frajda, zabawa na ścieżkach
ONE.FORTY
enduro frajda, zabawa na ścieżkach
ONE-FORTY podoła o wiele trudniejs zym zadaniom, niż mogłoby sugerować 140-mm skoku zawieszenia. Lekki aluminiowy rower wykorzystuje najnowsze pomysły, które docenisz podczas długich dni w siodle, s zczególnie na w ymagających ścieżkach. Przeprojektowany na sezon 2018 ONE-FORTY zbiera znakomite opinie światowej prasy, która ceni go m.in. z a „świetną efektywność pedałowania, błyskotliwe zawieszenie i prowadzenie, które daje wielką frajdę” („MBR”).
Geometria ONE-FORTY wiele zawdzięcza swojemu większemu bratu, ONE-SIXTY. Przejął od niego superkrótkie 435-mm dolne rury tylnego trójkąta dla większej zwinności i frajdy na ścieżkach. Dobrze wyważony zasięg i niski środek ciężkości w połączeniu z krótkim mostkiem i szeroką kierownicą zapewnia energiczne prowadzenie i większą pewność na trasie.
Specjalny system blokuje wewnętrznie prowadzone przewody pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie trzeba się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa staje się wyboista. Wszystkie wloty w tym systemie są całkowicie wymienne, dlatego jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.


ONE-FORTY ma prześwit pozwalający założyć opony 650B o szerokości aż do 2,6”. Dzięki temu można idealnie dobrać właściwe ogumienie w zależności od trasy i panujących na niej warunków. Gdy stają się one wymagające, szerokie opony znacznie poprawiają przyczepność i trakcję, co przekłada się na lepsze prowadzenie roweru i lepszą zabawę.
Krótszy metryczny damper ze zwiększonym skokiem dał naszym projektantom dodatkową swobodę w tworzeniu ramy. Dzięki rozwiązaniom dotyczącym łożysk, damper wytrzymuje także większe siły nacisku i ma lepszą żywotność. W połączeniu z łożyskami górnego mocowania trunnion uzyskano również większą czułość zawieszenia, którego praca może być idealnie dostosowana do potrzeb.


W nowoczesnych rowerach ścieżkowych chodzi o prostotę, efektywność i trwałość. Spełniające te warunki napędy 1x zapewniają duży zakres przełożeń i niską wagę. Tworzenie ramy dopasowanej do napędu 1x pozwoliło nam zastosować krótkie dolne rury tylnego widelca, które zwiększają zwinność roweru i zapewniają większą frajdę podczas jazdy. W sam raz na wymagające ścieżki.

Dolne mocowanie dampera porusza się wraz z ugięciem zawieszenia i zapewnia dużą czułość i efektywność pedałowania. Nasi inżynierowie precyzyjnie wpłynęli na współczynnik przełożenia oraz progresję dampera. Dzięki temu system Float Link jest bardzo czuły, zapewnia świetne wsparcie w środkowym zakresie i wrażenie większego skoku niż sugerowałoby 140 mm.