Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2005-03-03

Nowe szosowe ramy... w rowerach Merida







 

Lżejsze, sztywniejsze i piękniejsze

Geometria Kompaktowa jest najnowszym trendem w dziedzinie projektowania ram dla kolarstwa szosowego, i jak każda dobra ekstrawagancja wygląda olśniewająco. Jednocześnie geometria kompaktowa daje poważne korzyści mniejszych, sztywniejszych i lżejszych ram sprawiając, że jesteś szybszy i wyglądasz bardziej atrakcyjnie.

„Czucie” roweru w dużej mierze zależy od jego środka ciężkości, rozstawu osi i geometrii układu kierownicy. Rower musi jeździć prawidłowo, a jednocześnie maksymalizować komfort jazdy i przełożenie mocy dzięki właściwym relacjom między najważniejszymi strefami kontaktu tj. stosunek między siodełkiem i dolnym wspornikiem oraz odległość między siodełkiem a położeniem uchwytu kierownicy. Nie ma jednej zdefiniowanej geometrii dla dobrego ułożenia, a zatem wiele ram może wyglądać zupełnie różnie nawet, jeśli prowadzą się podobnie.

RAMA TRADYCYJNA


RAMA KOMPAKTOWA